Monday, May 4, 2009

Niat Yang tak Kesampaian

Salam..
Cuti minggu agak panjang juga. 3 hari. Aku berangan-angan juga nak balik kampung kerana katanya dikampung ada pesta kebudayaan Warisan Negeri Johor peringkat negeri. Hebat juga rasanya. Bermacam-macam kebudayaan tradisional akan berkampung di Seri Merlong. Bagus juga sekurang-kurangnya perniagaan di Seri Merlong akan mendapat tempiasnya terutama warong abang Wan dan Roti canai bang Man. Komplek di Seri Merlong Riuh rendahlah dengan bunyi bunyian alat kebudayaan Tradisional. Berangan-angan juga nak ambil gambar untuk di masukkan dalam blog ini, tapi nampaknya hajat saya nak balik kampung tak kesempaian.
Fikir punya fikir tak jadi nak balik kampung kerana minggu ini nak kena balik lagi kata abang aku. Ya tak ye jugak sebab minggu ini sepupuku En. Maulana dan Pn. Norsiah di kampung Parit Tengah Seri Merlong nak adakan majlis kenduri perkahwinan anak dia. Anak saudara akulah juga. Harap-harap majlis berjalan lancar. Ah... balik minggu ini sekalilah .
Pagi tadi aku updatekan laman blog aku. Tup....tup ada komen plak. dari siapa ni ? Rupa-rupanya dari blogger anak kampung Bagan darat Seri Merlong iaitu En. Ardzham. Memang kenal sangat dengan bapak dia. kampung tu tempat aku main-main kat situ. Ramai juga yang aku kenal, Pak Hashim, Hj Maulani, Kang Aris, Kang Janukis dan ramai lagi nak aku sebut. Mudah-mudahan mereka sihat-sihat selalu.

No comments:

Post a Comment

" Sila tinggalkan komen anda "