Monday, May 4, 2009

Perjalananku

Hari ini hari selasa. Aku masuk kerja agak lewat sikit kerana ada kelas petang. Masuk pukul 10.00 pagi. Perjalananku dari rumah di Semerah ke Bandar Batu Pahat melalui jalan yang agak lenggang . Cuma kawasan bandar je yang sibuk sikit. Di Kampung Kenangan Dato' Onn ada pasar tani. Berpusu-pusu orang membeli barang keperluan dan sayur sayuran yang segar.
Aku membelokkan kereta ke arah Jalan Kluang tempat dimana aku bertugas, Sek. Men. Teknik Batu Pahat. Jalan ini agak sibuk dan tersekat-sekat kerana kerja-kerja penambahan jalan. Kereta pun agak banyak sebab jalan ini banyak kilang-kilang, komplek beli belah , sekolah-sekolah, pusat pengajian Tinggi dan gerai-gerai.
Aku sampai sekolah pukul 9.45 pagi dan terus masuk ke pejabat. Suasana tenang saja sebab pelajar sedang belajar di kelas-kelas . Aku terus membuat kerja-kerja yang sepatutnya aku siapkan. Mudah-mudahan hari ini menjadi hari yang bahagia buatku. Amin....

No comments:

Post a Comment

" Sila tinggalkan komen anda "