Friday, October 23, 2009

Hari Keluarga Familyku

Minggu lepas, semua anak-anak buahku bercuti dikampung sempena cuti hari Deepavali. Anak -anak buahku dari Melaka dan Johor Bharu semua berkumpul dikampung. Seronok sangat kalau dapat berkumpul macam ni... maklumlah masing-masing sibuk dengan tugas harian. Apa lagi kanak-kanaklah yang bergembira mengambil kesempatan untuk bermain sepuas-puasnya , tidak seperti di rumah mereka yang sentiasa di kawal dan terkurung.
Dalam bersembang-sembang tu , timbul cadangan nak buat BBQ. Lama tak buat katanya, lagi pun kami dapat mengeratkan kerjasama dalam keluarga . Bincang punya bincang , adikku bermurah hati nak menyumbang seekor kambing dan yang seorang lagi menyumbang ayam. Masing-masing bermurah hati menyumbang makanan untuk majlis tu. Kumpul punya kumpul, aduhai..... banyaknya makanan.

Aku buat rempah ayam dan adik dari JB buat kuah sos lada hitam yang di buat sendiri. Kami berkumpul dari pukul 8.00 malam sehingga 11.00 malam. Nak teruskan.... tak tahan rasanya. Perut dah bulat macam tempayan. tak boleh jadi ni.... bahaya-bahaya. Kang timbul penyakit lain pulak.
Makan sop kambing, ayam bbq dan kambing bakar dah cukup menjadikan kami tersandar. Memang power sop Mak Ina, ayam panggang cik Amat , sos kak long, sos lada hitam Cik Minah dan pekena pulak dengan air buah naga kak Senah. Fuh..... tak terkata rasanya. Aku rakamkan gambar-gambar untuk kenangan familyku.

Peace...


Anak-anak buah kesayangan kami

Alamak panas pulak api ni....

Entah apa yang diceritakan oleh kaum ibu ni....

Alamak.... kamera aku buat hal pulak....

Cik Ita ..Sop kambing ni sedap tau ..


Aku ngah nak posing ni.... tapi perut tak boleh coverlah

Aduh liatnya bang Emi, macam ni habislah gigi aku....

Macam nilah Mira... nanti hangus pulak


Sop aku dah habis ni..... harap-harap kat periuk ada lagi

Ayah punya tinggal sikit pun kau nak mintak.

Daging ni hangus pulak....

ok...ok aku dah kenyang ni

Anis .... kita ambik daging lagi nak ?

No comments:

Post a Comment

" Sila tinggalkan komen anda "